Kup bieżnie na raty 0%Sprawdź
W kategoriach

Blog / Bieżnie

Trening biegowy - w terenie czy na bieżni?

Każdemu chyba zdarzają się momenty, że nie ma ochoty wychodzić z domu, np. wtedy, gdy pogoda za oknem nie rozpieszcza. Warunki pogodowe i inne aspekty, zależne lub niezależne od nas, nie powinny stawać na drodzę do wykonania treningu np. biegowego. Dlatego najlepszym rozwiązaniem będzie trening w komfortowych warunkach na bieżni.

 

 


Czym się różni trening w terenie od treningu na bieżni? 

Trening na bieżni bez wątpienia różni się od biegów w terenie. Występują pewne różnice pomiędzy nimi. Jedną z różnic jest amortyzacja.

Nowoczesne bieżnie mają zamontowane systemy amortyzacji, które zmniejszają ryzyko wystąpienie kontuzji, które wynikają często z przeciążeń, jakie wywierane są na stawy oraz mięśnie podczas biegu po nieodpowiednim podłożu. Dodatkowo, amortyzatory zapobiegają przenoszeniu uderzeń z bieżni na podłogę, co zdecydowanie zmniejsza poziom hałasu podczas użytkowania sprzętu. Amortyzacja w terenie, w dużej mierze zależy od podłoża, po którym biegniemy. Jeśli wybierzemy trasę asfaltową, a nie mamy odpowiedniego obuwia, narazimy stawy na ogromne przeciążenia, co może skutkować bólem w okolicach kolan, bioder i kręgosłupa. Decydując się na trening na świeżym powietrzu, wybierajmy trasy po ubitej ziemi, trawie lub po lesie.

Podsumowując: bezpieczniejszy dla naszych stawów i mięśni, zdecydowanie będzie trening na bieżni.

 

 

Trening biegowy w terenie

Biegając w terenie, musimy zmierzyć się z ukształtowaniem terenu, po którym biegniemy. Występują nierówności i przewyższenia, zdarzają się przeszkody w postaci np. kałuży. Te aspekty wymagają od nas większego skupienia oraz większej ilości energii, co może przekładać się na wyższą ilość spalanych kalorii, niż na bieżni (przy takich samych parametrach jak długość trasy czy szybkości biegu). Większe skupienie przyda się również, aby nie nabawić się niepotrzebnej kontuzji, o którą w terenie nie jest trudno. Należy pamiętać, że trening na świeżym powietrzu wymaga specjalnego ubioru, które ochroni przed warunkami atmosferycznymi. Odpowiednie obuwie również jest przydatne, szczególnie jeśli trasa biegowa obejmuje drogę asfaltową. Niestety, droga asfaltowa nie jest najlepszym wyborem dla stawów - w szczególności stawów kolanowych.
Dbaj o swoje bezpieczeństwo. Pamiętaj, by zawsze poinformować kogoś bliskiego, jaką trasę biegową wybrałeś i ile mniej więcej czasu zajmie Ci przebiegnięcie jej - szczególnie, jeśli na porę biegu wybierasz późny wieczór.

 

 

 

Trening biegowy na bieżni

Bieżnia nie jest przeznaczona tylko dla zawodowych sportowców, także amatorzy lub osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z bieganiem, mogą sprawdzić jej zalety. Bieżnia treningowa jest zdecydowanie bezpieczniejszym rozwiązaniem dla osób początkujących - zmniejsza między innymi ryzyko wystąpienia kontuzji. Narzuca nam ustawioną prędkość, kąt nachylenia oraz pokazuje na wyświetlaczu parametry treningu - co może lepiej motywować do dalszych ćwiczeń! Oczywiście ogromną zaletą, jest to, że możemy wykonać trening na bieżni, mimo niesprzyjających warunków pogodowych! Dodatkowo nie musimy zaopatrzać się w specjalne ubrania. Warto tylko zakupić buty z odpowiednią podeszwą, aby jeszcze bardziej chronić stawy przed przeciążeniami. Posiadanie bieżni przyda się również w sytuacji, kiedy nie możemy wyjść z mieszkania, gdy mamy np. pod opieką dzieci - dlatego bieżnia będzie świetnym prezentem dla mam “na pełen etat”!

Wyznacz cel i dopasuj trening do swoich potrzeb! Bieżnie Hop-Sport posiadają już wbudowane programy treningowe, którymi możemy się posiłkować wtedy, gdy wykonujemy na nich trening. Znajdziemy tam między innymi takie programy jak: fat burning, mountain, road, body sculpting. 

Trening możesz dostosować również do swoich indywidualnych preferencji.

System manualny pozwala na zmianę kąta nachylenia bieżni, który imituje trasę pod górę.



Hop-Sport w swojej ofercie posiada między innymi takie modele jak: Estima, Ultima PRO, Aspire, Ultima

 

 

Wszystkie wyżej wypisane bieżnie sprawdzą się zarówno u osób początkujących jak i zaawansowanych biegaczy. Szeroki wachlarz możliwości, jakie dają nam te sprzęty, sprawi, że nasz trening wejdzie na wyższy poziom! Każda bieżnia ma dołączony pas telemetryczny, dzięki któremu możemy przez cały trening monitorować swój puls i sprawdzać parametry po zakończonym treningu w kompatybilnej aplikacji, która działa zarówno w oprogramowaniu android jak i iOS. Wszystkie modele bieżni posiadają również miejsce na bidon, aby użytkownik zawsze miał butelkę wody pod ręką i dbał o odpowiednie nawodnienie podczas treningu. Należy wspomnieć również o wbudowanych amortyzatorach, które w połączeniu z odpowiednią podeszwą obuwia dbają o kondycję naszych stawów. Jedynie bieżnia HS-4000LB Ultima posiada dodatkowo masażer, który możemy wykorzystać od razu po zakończonym treningu, aby rozmasować obolałe mięśnie. Stosowanie masażera, wraz z treningami i odpowiednią dietą może przyczynić się do zmniejszenia cellulitu.

Która bieżnia najbardziej przypadła Ci do gustu?

Ulubione