Utworzone

09 Paź 2018

W kategoriach

Blog / Rowery treningowe

Potrzebujesz energetycznego treningu o każdej porze roku? Ze specjalistycznymi rowerkami treningowymi do spinningu to nie problem. Sprawdź z nami, na czym polega spinning i jakie przynosi korzyści.

Trening spinningowy - jest moc

Spinning należy do grupy treningów wytrzymałościowych. Podczas treningu na rowerach spinningowych  pokonujemy trasy o różnym stopniu trudności - podjazdy pod górę, zjazdy, a także jazda na płaskiej nawierzchni. Trening spinningowy pozwoli poprawić kondycję i wytrzymałość.

W spinningu ważna jest również zmiana tempa. Po chwili szybkiego pedałowania zwalniamy, przez chwilę ćwiczymy wolniej, aby za moment przejść do bardzo szybkiej jazdy. Podczas treningu powinniśmy również pedałować na stojąco.

Zalety treningu spinningowego

Ten rodzaj treningu pobudza wszystkie mięśnie i ma pozytywny wpływ na cały układ oddechowo-krążeniowy. Ćwicząc regularnie na rowerze spinningowym, poprawimy ogólną kondycję fizyczną, wzmocnimy odporność organizmu, zmniejszymy cellulit oraz rozstępy. W czasie treningu bardzo mocno pracują pośladki, uda, biodra, mięśnie brzucha i nóg. Taki wysiłek poprawia krążenie, przez co skóra w tych miejscach będzie bardziej jędrna i elastyczna. Trening spinningowy wpływa pozytywnie na cały organizm, modeluje sylwetkę oraz pomaga wzmocnić mięśnie nóg i grzbietu.

Jak zacząć trening?

Pierwszy trening spinningowy najlepiej przeprowadzić pod okiem profesjonalnego instruktora. W tym celu warto wybrać się na siłownię lub do klubu fitness. Wiele z nich organizuje grupowe zajęcia spinningowe, którym często towarzyszy energetyczna muzyka, pobudzająca do większego wysiłku. Po spróbowaniu swoich sił na takich treningach można zainwestować we własny rowerek spinningowy np. z naszego sklepu Hop-Sport. Ćwiczenia w domu mają tę przewagę nad treningiem w klubie, że ćwiczymy na własnym, znanym nam sprzęcie i korzystamy z niego tylko my, kiedy tylko chcemy. Oprócz tego, nie musimy tracić czasu na dojazdy do klubu fitness.

Oczywiście, zanim wsiądziemy na rowerek spinningowy, pamiętajmy o odpowiednim przygotowaniu, czyli ćwiczeniach rozgrzewających przed treningiem i rozciągających po treningu. W treningu spinningowym ważny jest również strój, który nie powinien krępować ruchów, natomiast buty powinny mieć grubszą podeszwę, dzięki temu nie będziemy mieli problemów ze stawami skokowymi. Trening spinningowy nie powinien przebiegać zbyt długo, aby nie przeciążyć stawów.

Warto znać trzy rodzaje treningu spinningowego:

1. Recovery - wymaga najmniej intensywnego wysiłku, jest to trening zdrowotny.

2. Endurance - wymaga wiele energii, to trening wytrzymałościowy, umożliwiający spalenie dużej ilości zbędnych kalorii, a przez to najszybszy w celu schudnięcia.

3. Strength - jest to trening siłowy, pozwalający zbudować muskulaturę.

Dopasowanie treningu

Przed rozpoczęciem treningu należy w odpowiedni sposób ustawić sprzęt do ćwiczeń. Siadając na rowerku spinningowym, tułów powinien być nachylony pod kątem 45 stopni. Siedząc na siodełku, powinniśmy móc wyprostować nogi na pedałach. Podczas treningu ręce mamy ugięte w łokciach, przód stopy dociska pedał. Największy nacisk powinien być w momencie, kiedy pedał jest na dole, wtedy ruch jest kierowany w tył. W czasie treningu możemy spalić nawet 600 kalorii w ciągu godziny. Kończąc trening, powoli prostujemy sylwetkę oraz rozluźniamy mięśnie. Po zakończonym treningu rozciągamy nie tylko nogi, ale i całe ciało. W szczególności pamiętamy o karku, szyi i barkach, ponieważ mięśnie w tych miejscach były mocno usztywnione podczas ćwiczeń.  

Jeżeli chcesz poprawić swoją formę fizyczną trenując na rowerze spinningowym, sprawdź modele oferowane przez Hop-Sport. Przejdź do sklepu>>

Zostaw numer telefonu,
oddzwonimy!

Zostaw numer telefonu,
oddzwonimy!

Dziękujemy,
zapisaliśmy zgłoszenie. Osoba z odpowiedniego działu skontaktuje się w wybranym czasie.