Rabat 20 zł na zamówienia powyżej 200 zł z kodem HS.PROMOSprawdź
W kategoriach

Blog / Steppery

Stepper to bardzo proste urządzenie treningowe, przeczytaj o jego zaletach poniżej. Zastanawiasz się, czy warto się w niego zaopatrzyć? Zdecydowanie tak!

Steppery marki Hop-Sport

Stepper to niepozorny sprzęt, który przy odpowiednim użytkowaniu, przynosi zaskakujące efekty. Użytkując go zadbasz nie tylko o wygląd sylwetki, ale również poprawisz  kondycję, ujędrnisz mięśnie, w szczególności ud, łydek i pośladków. Co więcej, ćwiczenia na stepie pomagają w walce z cellulitem. Wybierając stepper marki Hop-Sport dodatkowo wzmocnisz mięśnie rąk, a w szczególności mięsień naramienny oraz mięsień dwugłowy ramienia, czyli biceps. Niektóre modele marki Hop-Sport wyposażone są w kolumnę, która sprawdzi się znakomicie przede wszystkim dla osób początkujących, starszych oraz potrzebujących rehabilitacji. Ułatwia ona zachowanie prawidłowej postawy ciała. Dodatkowo, każdy model, bez względu na to czy posiada kolumnę, wyposażony jest w licznik, który pozwala kontrolować przebieg treningu. Jest to świetny gadżet, który zmotywuje Cię do dalszej pracy. Należy również wspomnieć o pedałach, które są antypoślizgowe, dzięki znajdującym się na nich wypustkom, które zapewniają komfortowy i bezpieczny trening. Zaletą tego niepozornego sprzętu jest na pewno to, że nie zajmuje dużo miejsca i jest łatwy w użytkowaniu i tak naprawdę nigdzie nie musisz wychodzić aby zrobić trening. Stepper możesz ustawić w każdym miejscu w mieszkaniu czy domu, a przy wykonywaniu ćwiczeń, dla umilenia czasu włącz swój ulubiony serial czy program telewizyjny.


Jak ćwiczyć na stepperze? 

Przed rozpoczęciem ćwiczeń, zalecana jest krótka około 10 minutowa rozgrzewka aby przygotować mięśnie do wysiłku fizycznego. Dzięki dobrze wykonanej rozgrzewce unikniemy ewentualnych kontuzji, na przykład w postaci naciągnięcia mięśnia.

rozgrzewka: 

  • - trucht w miejscu ok.30s
  • - trucht z obszernym krążeniem ramion ok.30s
  • - trucht z ruchem ramion: przed siebie - do siebie ok.30s
  • - 10 przysiadów
  • - 10 wykroków
  • - 10 przysiadów z wyskokiem dla osób zaawansowanych
  • - 5 razy “padnij powstań” - dla osób zaawansowanych
  • - skip A ok 30s- dla osób zaawansowanych

Wszystko powtórz dwa razy.

Trening właściwy:

  • - Wejdź na step i przyjmij pożądaną pozycję, mianowicie: wyprostuj się, odciągnij barki od uszu, łopatki przyciągnij do siebie, napnij brzuch. 
  • - Przez cały czas trwania ćwiczeń, zachowuj prosty kręgosłup, a głowę utrzymuj w przedłużeniu tułowia, tak aby wzrok skierowany był przed siebie. 
  • - Podczas pracy na stepperze wykonuj naprzemienny ruch rąk- dokładnie tak jak przy chodzeniu. 
  • - Pamiętaj, aby nie doprowadzać do przeprostu w stawie kolanowym-  staraj się, aby kolana były lekko ugięte.
  • - Jeśli przy swoim stepperze posiadasz ekspandery, włącz je również do swoich ćwiczeń! Trzymaj je w dłoniach a następnie wykonaj ruch zgięcia i wyprostu ramion (zapracujesz tu mięśniami dwugłowymi ramienia), dodaj do tego wyciskanie ekspanderów nad głowę (zapracujesz tutaj mięśniami naramiennymi) lub wznosy ramion w bok- ruch odbywa się na lekko zgiętych rękach w stawie łokciowym z ekspanderami w dłoniach.

Jeśli poczujesz, że trening nie jest dla Ciebie wystarczająco intensywny, w każdej chwili możesz zwiększyć opór, regulując wysokość pedałów.

Gwarantem jest, że po miesiącu regularnych ćwiczeń, 3-4 razy w tygodniu po 20 minut, oraz przy zdrowym odżywianiu się, pojawione się do tej pory efekty, pozytywnie Cię zaskoczą!

Ulubione