Rabat 20 zł na zamówienia powyżej 200 zł z kodem HS.PROMOSprawdź
W kategoriach

Blog / Maty do ćwiczeń / Piłeczki do masażu / Wałki i rollery fitness

Rolowanie mięśni można też nazwać automasażem, przynosi bowiem podobne korzyści co masaż klasyczny. W sklepie Hop-Sport znajdziesz wiele rodzajów akcesoriów do automasażu. Możesz wybierać spośród wałków fitness o różnej długości oraz piłeczek do masażu. Jak wybrać odpowiedni sprzęt dla siebie? 

 
Korzyści płynące z automasażu

Nacisk wałka lub piłki do masażu pomaga rozluźnić mięśnie, przepływ krwi się zwiększa, a nasze mięśnie szybciej regenerują się po wysiłku. Rolowanie po treningu ma wpływ łagodzący na ból powysiłkowy, a wykonywanie go przed treningiem sprawia, że mięśnie są gotowe do wydajniejszej pracy. 

Czym można wykonywać rolowanie?

Jednym z czynników decydujących o jakości masażu jest materiał, z którego wykonany został roller lub piłeczka. W ofercie sklepu Hop-Sport znajdziesz akcesoria do automasażu najwyższej jakości wykonane z trzech rodzajów materiałów: EPP, EVA, EPE. Różnią się one poziomem twardości. Najsilniejszy nacisk można otrzymać rolując się wałkiem EPP, który jest najtwardszy. Wałki z pianki EVA plasują się pośrodku tej skali, zaś najmniejszy nacisk otrzymasz używając wałka lub piłeczki wykonanych z EPE. Jeżeli dopiero zaczynasz przygodę z automasażem, możesz wybrać wałek EVA. Wałki i piłeczki EPE będą odpowiednie do masażu delikatnych miejsc na ciele. Z rollerów wykonanych z EPP najlepiej zacząć korzystać, gdy będziesz miał już doświadczenie w wykonywaniu automasażu. Najlepiej zainwestować w minimum dwa wałki/piłeczki o różnej twardości, aby dostosować nacisk do miejsca na ciele. 

Piłeczki i wałki do masażu

Zasadniczą różnicą w rollerach, którą dostrzeżesz w czasie zapoznawania się z ofertą Hop-Sport, będzie ich kształt. Na rynku są dostępne rollery w postaci wałków do masażu i piłeczek do masażu - pojedynczych i podwójnych. Jeśli chodzi o wałki, różnią się one długością i średnicą. Różne długości rollerów służą do masażu różnych miejsc na ciele. W Hop-Sport mamy wałki od 15-45 cm. 
Wałki dłuższe - od 45 cm - stosuje się do rolowania pleców, krótsze - 30 cm - do ud i łydek, a najkrótsze do rąk, ramion i stóp. Wałek powinien być kompaktowy, aby móc go łatwo przechowywać i zabrać ze sobą. O ile rollery piankowe lepiej nadają się do masażu dużych grup mięśniowych tj. mięśni ud czy grzbietu, piłka do masażu będzie idealnym rozwiązaniem w masażu mięśni głębokich lub tych, przy których wymagane jest użycie większej siły – np. mięśni pośladkowych czy głębokich mięśni grzbietu. Doskonale nadaje się także do terapii mięśni obręczy barkowej, karku czy stóp. Podwójne piłeczki zaś przydadzą się w masażu mięśni grzbietu i karku, dlatego są świetnym rozwiązaniem dla osób pracujących stale w jednej pozycji, np stojącej lub siedzącej przy komputerze. 
 

Typy rollerów: gładkie i z wypustkami

Na stronie hop-Sport dostępne są dwa rodzaje wałków, gładkie oraz z wypustkami. Wałki są bardzo uniwersalne w zastosowaniu, możesz wykonać nimi masaż niemal każdej większej partii mięśni w ciele. Wałek do masażu, który ma karbowaną fakturę ma inną specyfikę działania niż wałek gładki. Dzięki swojej budowie poprawia przepływ limfy i krwi, a więc działa na rolowane mięśnie znacznie intensywniej, niż wałek bez wypustek. Należy pamiętać, aby nie używać wałków z wypustkami do masażu kręgosłupa, może to bowiem doprowadzić do pogłębienia istniejącego już bólu w okolicy kręgosłupa. Wałki karbowane będą za to idealnie wspomagać walkę z cellulitem.

O czym warto pamiętać, kiedy się rolujesz? 

Najważniejszą radą dla początkujących jest to, aby nie naciskać rollerem czy piłeczką bezpośrednio na stawy i struktury kostne. Wałki i piłki do masażu są przeznaczone jedynie do pracy nad tkankami miękkimi. 

Ulubione