Utworzone

11 Paź 2018

W kategoriach

Blog / Orbitreki

Orbitrek to urządzenie, dzięki któremu można poprawić sprawność fizyczną, a przy okazji zgubić zbędne kilogramy. Ćwiczenia na orbitreku mają wiele zalet. Sprawdź z nami, kto może ćwiczyć na orbitreku!

Zalety treningu na orbitreku

Na orbitreku może ćwiczyć każdy, niezależnie od wieku. Co ważne, trening nie obciąża stawów, a ryzyko wystąpienia jakiejkolwiek kontuzji jest zminimalizowane. Ćwiczenia na tym urządzeniu to połączenie treningu cardio oraz treningu siłowego. Dzięki ćwiczeniom na orbitreku możemy wzmocnić prawie wszystkie grupy mięśniowe, w tym nogi, brzuch, ramiona, a także pośladki. Oprócz tego, poprawiamy pracę całego układu krążenia oraz zwiększamy wydolność całego organizmu. Ponadto, trening na orbitreku nie obciąża stawów, ponieważ podczas ćwiczeń nasze ciało jest w stałym kontakcie z urządzeniem, przez co nie ma dużego nacisku na stawy. Dzięki temu polecany jest osobom, które chcą być w dobrej formie fizycznej pomimo problemów ze stawami. Na orbitreku mogą ćwiczyć osoby z nadwagą, a także seniorzy. 

Przeciwwskazania

Z ćwiczeń na orbitreku powinny zrezygnować osoby, które cierpią na niewydolność krążenia, zaawansowane i nieuregulowane nadciśnienie, a także zaburzenia rytmu serca. Przeciwwskazaniem jest również osteoporoza, ostre zapalenie stawów, mięśni, niedawno przebyty udar, a także skazy krwotoczne, stany odwodnienia, zaburzenia równowagi, ból przy wykonywaniu ćwiczeń, duszności, faza ostra urazów kończyn górnych i dolnych, niewydolność oddechowa, choroby nowotworowe w czasie uogólnienia, słabe zrosty w miejscu złamań kości, poważne zwyrodnienia, a także mrowienia w stopach podczas treningu na orbitreku. Jeżeli nie wiemy, czy ćwiczenia na orbitreku są dla nas bezpieczne, zawsze możemy skonsultować to ze swoim lekarzem.

Jak ćwiczyć na orbitreku?

Zanim rozpoczniesz trening, pamiętaj o 15 minutowej rozgrzewce. Warto wykonać kilka ćwiczeń rozciągających. Ważna jest również odpowiednia postawa. Po wejściu na orbitrek trzymamy ramiona urządzenia, wciągamy brzuch, prostujemy plecy, nie garbimy się, patrzymy cały czas przed siebie. Podczas treningu pamiętamy, aby się nie wychylać oraz nie ściskać zbyt mocno ramion.

Orbitrek jest tak skonstruowany, że podczas ćwiczeń wykonujemy tylko naturalne ruchy, dzięki czemu nie jesteśmy narażeni na przeciążenia w kręgosłupie, czy stawach. W zależności od intensywności treningu już nawet pół godziny ćwiczeń pozwoli spalić od 380 do nawet 500 kcal.

Jeżeli szukasz orbitreka do domowych treningów, sprawdź asortyment naszego sklepu. W Hop-Sport oferujemy szeroki wybór orbitreków magnetycznych oraz elektryczno-magnetycznych w korzystnych cenach. Znajdziesz u nas m.in. modele z sensorami pulsu, portem usb, rolkami transportowymi, a także modele z matą pod sprzęt w zestawie. Zapraszamy!

Przejdź do kategorii "Orbitreki" w Hop-Sport >>

Zostaw numer telefonu,
oddzwonimy!

Zostaw numer telefonu,
oddzwonimy!

Dziękujemy,
zapisaliśmy zgłoszenie. Osoba z odpowiedniego działu skontaktuje się w wybranym czasie.