W kategoriach

Blog / Akcesoria fitness / Huśtawki

Praca w domu jeszcze do niedawna była przywilejem freelancerów. Ze względu na specjalne obostrzenia związane z pandemią, wielu z nas niemal cały 2020 rok spędzi pracując zdalnie. Jeśli jeszcze nie urządziłeś w domu specjalnego kącika do pracy, skorzystaj z naszych porad! Nawet w niewielkim mieszkaniu można zaaranżować przestrzeń do pracy biurowej. 

Jeśli dotychczas pracowałeś w biurze, pracodawca miał obowiązek zagwarantować Ci sprzęt do pracy, a więc także wygodne biurko i fotel. Konieczność długoterminowej pracy w domu wymusza na nas przearanżowanie przestrzeni i dostosowanie jej do nowej funkcji naszego mieszkania/domu. Na początku spora część z nas podejmowała próby pracy w łóżku lub na kanapie. Niestety, takie rozwiązanie tylko pozornie jest wygodne i zdaje egzamin tylko przez chwilę. Na szczęście nie musimy wydawać fortuny, aby dostosować nasze M do wymogów pracy biurowej.

Stół/biurko

Nie zawsze uda nam się wygospodarować dodatkową przestrzeń na biurko lub blat roboczy. Możesz w tym celu wykorzystać stół kuchenny/jadalny, sprawdź tylko czy jest ci wygodnie z niemal z uniesionymi do klawiatury rękami. Dobrym rozwiązaniem, szczególnie w małych przestrzeniach jest składany stolik montowany na ścianie - po zakończonej pracy wystarczy złożyć go i zapomnieć o obowiązkach biurowych do następnego dnia.

 

 Piłka fitness

Dobry fotel biurowy to spory wydatek. Nawet najbardziej ergonomiczne krzesła z podparciem pod szyję mogą być niewystarczające przy długotrwałej pracy siedzącej. Świetną i niedrogą alternatywą może być piłka fitness wykorzystana do siedzenia przy biurku. Piłka wspiera aktywną pozycję siedzącą. Korzystając z niej, skłaniasz ciało do zachowywania równowagi, co sprawia, że pracuje znacznie większa grupa mięśni, niż podczas siedzenia statycznego. Automatycznie napinasz mięśnie bioder, kolan i kostek, a także wzmacniasz mięśnie głębokie kręgosłupa oraz brzucha. Ponadto, siedząc na piłce, jesteś zmuszony do nieustannej korekcji pozycji ciała, przez co wykonujesz mikroruchy, które także wzmacniają barki oraz mięśnie grzbietu. 

W ofercie Hop-Sport znajdziesz piłki w różnych rozmiarach - na pewno wybierzesz odpowiednią dla siebie. 

 

Zrelaksuj się!

Jednym z zaleceń medycyny pracy, jest odrywanie się od komputera co godzinę, przynajmniej na 5 minut. Jeśli masz balkon, taras albo ogród, koniecznie wyjdź na zewnątrz aby zaczerpnąć powietrza, porozciągać się i spojrzeć na zieleń (świetnie relaksuje oczy po wysiłku). Jeśli pracujesz używając laptopa, rozważ spędzanie przynajmniej części dnia na zewnątrz. Przyda się wówczas np hamak albo huśtawka. Szeroką ofertę tego typu produktów znajdziesz w Hop-Sport.

 

Ulubione