Rabat 20 zł na zamówienia powyżej 200 zł z kodem HS.PROMOSprawdź
W kategoriach

Blog / Sprzęt fitness / Rowery treningowe / Rowery treningowe leżące / Rowery treningowe spiningowe

Rower treningowy doskonale sprawdzi się również w budowaniu kondycji i wzmacnianiu mięśni nóg. Swoje zastosowanie znajdzie także w rehabilitacji kończyn dolnych, pomagając dojść do sprawności po przebytych urazach. Bardzo ważny jest wybór odpowiedniego roweru treningowego dla siebie. Na rynku, jest wiele rodzajów sprzętu, który możemy wybrać w zależności od naszych zapotrzebowań  i preferencji. Poniżej przedstawiamy dwie propozycje rowerów marki Hop-Sport.


Rower leżący 

Rower leżący doskonale sprawdzi się przede wszystkim u osób:

- borykających się z bólem w odcinku lędźwiowym - korzystając z roweru treningowego typu leżącego przyjmujemy pozycję, która odciąża nam kręgosłup i pozwala ćwiczyć bez dyskomfortu bólowego. Pamiętaj jednak, aby odwiedzić trenera lub fizjoterapeutę, gdy ból nie będzie ustępował.
-  z nadwagą - poziome ułożenie roweru sprawia, że przeciążenia są znacznie mniejsze, ćwiczący odczuwa większy komfort przez co nie zniechęci się szybko do treningu
- po przebytych urazach nóg - w tym przypadku, również dobrze sprawdzi się rower poziomy, ponieważ ćwicząc na nim, siły oddziaływujące na stawy nie są tak duże jak na rowerze spinningowym.

Zaletą wszystkich rowerów treningowych marki Hop-Sport, jest między innymi to, że posiadają funkcję regulacji stanowiska, a także sensory pulsu, dzięki którym w łatwy sposób możemy kontrolować przebieg treningu.

Jaki trening wykonywać na rowerze treningowym leżącym?

Rower poziomy jest przeznaczony w szczególności do treningu o mniejszej intensywności. Szacuje się, że jeśli chcemy spalić tkankę tłuszczową przy treningu mniej intensywnym, powinno się wykonywać wysiłek fizyczny nie krócej niż 40 min. Wynika to z fizjologii, ponieważ na początku trwania treningu nasz organizm wykorzystuje glikogen a dopiero później zabiera się za wykorzystywanie energii z tkanki tłuszczowej.
Taki trening uznawany jest jako najskuteczniejsza forma redukcji tkanki tłuszczowej.

Rower spinningowy

Rower spinningowy jest to sprzęt, który przeznaczony jest do bardziej intensywnego wysiłku fizycznego. Umożliwia przeprowadzenie treningu kolarskiego w domowym zaciszu.
Podczas ćwiczeń, w głównej mierze zaangażujemy mięśnie kończyn dolnych. Trening na tego rodzaju rowerze, pozwala nam to wzmocnić pośladki, uda oraz łydki - nie oznacza to ich nagłej rozbudowy o co często martwi się płeć piękna. Na rowerze spinningowych możemy wykonywać trening zarówno intensywny, który trwa dłuższy okres czasu oraz tak zwane interwały, które zajmują nam mniej czasu ale w zamian  za to, musimy włożyć większą pracę, w krótkim czasie.

Rowery spinningowy marki Hop-Sport, zarówno jak rowery poziome, posiadają regulację kierownicy oraz siedziska, dodatkowo, przy kierownicy znajduje się monitor, który pokazuje takie parametry jak: czas, prędkość, dystans oraz spalone kalorie. 

Przykładowy trening interwałowy:

Standardowo, zaczynamy trening od rozgrzewki ok. dziesięciominutowej (spokojna jazda na rowerze). Trening interwałowy, nie wliczając rozgrzewki, powinien trwać 15-20 minut. Czas pracy oraz odpoczynku będzie zależał od stopnia zaawansowania ćwiczącego. Poniżej znajdziesz schemat treningu dla początkujących, średnio zaawansowanych oraz dla zaawansowanych.

Osoby początkujące:

  1. rozgrzewka - 10 min
  2. czas pracy - 30 sekund
  3. czas odpoczynku 60 sekund

Osoby średnio zaawansowane:

  1. rozgrzewka - 10 min
  2. czas pracy - 30 sekund
  3. czas odpoczynku 30 sekund

Osoby zaawansowane

  1. rozgrzewka - 10 min
  2. czas pracy - 30 sekund
  3. czas odpoczynku 15 sekund

Niezależnie od tego, czy wykonujemy trening mniej intensywny, ale trwający dłużej (trening aerobowy), czy trening bardziej intensywny, a krótszy, będziemy spalać nadmiar tkanki tłuszczowej. Odbywać się to będzie na innej zasadzie, jednak cel zostanie osiągnięty.

Ulubione