Utworzone

05 Marz 2019

W kategoriach

Wskazówki i porady / Akcesoria fitness / Akcesoria do ćwiczeń

Każdy dobrze wie, że sen jest dla nas bardzo ważny, a jednak coraz częściej go zaniedbujemy. Jest to najlepsza regeneracja dla organizmu, dlatego powinniśmy poświęcać na niego około 8 godzin dziennie. Co jeszcze może nam dać odpowiednia ilość snu?

Poniżej przedstawiamy najważniejsze z dobroczynnych skutków snu.

  • Darmowy testosteron w zasięgu ręki! Badania wykazują, że mężczyźni, którzy śpią 4 godziny mają o 60% mniejszy poziom testosteronu, niż Ci, którzy spali 8 godzin. A więc jasno z tego wynika, że odpowiednia ilość snu może zwiększyć wydzielanie testosteronu.
  • Odpowiednia ilość snu poprawia nasze wyniki sportowe. Wystarczy zaledwie 2h snu więcej, by wpłynąć korzystnie na zwiększenie szybkości oraz refleksu. Z badań wynika również, że osoby, które więcej spały były mniej nerwowe oraz mniej zestresowane, co jest znakiem zmniejszenia się wydzielania kortyzolu, czyli hormonu stresu.
  • Pamięć i koncentracja także odczuwają brak snu. Zarywanie nocki ucząc się na przykład do sesji, może przynieść odwrotny skutek. Niestety, ale zmniejsza się nasza pamięć i skupienie. Mała ilość snu może doprowadzić nawet do demencji, czyli zmniejszenia sprawności umysłowej oraz do depresji.
  • Obecna pogoda sprzyja przeziębieniom. Zamiast sięgać po kolejny zestaw tabletek, zastanów się, ile czasu poświęcasz na sen. Osoby śpiące około 8 godzin są 3 razy mniej podatne na infekcje! Sen i ogólna regeneracja naszego organizmu mają naprawdę duży wpływ na naszą odporność.
  • Brak snu zaburza ilość wydzielania hormonów odpowiedzialnych za regulację uczucia sytości. Co to oznacza dla nas? Za mała ilość snu negatywnie wpływa na ilość spalanych kalorii. Nasz metabolizm może również zwolnić, a na domiar złego możemy odczuwać nieustający głód.

Sen to nie tylko pauza w ciągu dnia, ale również wspaniały prezent dla organizmu. Włączając wieczorem TV zastanów się, czy taki sposób „regeneracji” na pewno jest dobry dla Twojego ciała.

Ewelina Zielińska