Utworzone

11 Paź 2018

W kategoriach

Blog / Skakanki

Skakanka to najprostszy i wszystkim znany przyrząd do ćwiczeń. Codzienny, krótki, ale intensywny trening pozwoli szybko stracić duże ilości zbędnych kalorii. Sprawdź z nami, jak wiele innych zalet przyniesie zwykłe skakanie na skakance!

Niepozorna, a skuteczna

Główną zaletą skakania na skakance jest niemal ekspresowe spalanie tkanki tłuszczowej. Mało kto wie, że już półgodzinny trening pozwoli pozbyć się do 400 kcal! Regularne ćwiczenia na skakance poprawiają koordynację ruchów, a także wzmacniają kondycję, gibkość ciała oraz sprawność stawów. Dzięki takiemu treningowi mamy lepszy refleks i jesteśmy bardziej skoczni. Treningi na skakance angażują do pracy mięśnie nóg, łydek, ramiona, a także mięśnie pośladków i brzucha, skutecznie je wzmacniając. Ten rodzaj wysiłku fizycznego poprawia wydolność organizmu, a także wzmacnia układ krążenia, dotleniając cały organizm. Dzięki szerokiej ofercie skakanek dostępnych na rynku możesz wybrać model odpowiedni do Twoich potrzeb i stopnia zaawansowania. W zależności od rodzaju linki możesz zdecydować się na skakankę z linką ze sznurka, z PCV, skórzaną lub metalową. Skakanki różnią się także uchwytami - mogą być one wykonane z tworzywa sztucznego, drewniane lub metalowe. W celu zwiększenia komfortu ćwiczącego, uchwyty często pokryte są antypoślizgową pianką, niektóre modele wyposażone są także w łożyska, które znacznie podnoszą płynność pracy skakanki. 

Przygotowanie do ćwiczeń

Zanim rozpoczniesz trening, koniecznie najpierw zrób rozgrzewkę. Rozgrzej dłonie, ramiona, kolana i kostki przed rozpoczęciem treningu. Ćwiczenia na skakance warto wykonuj na miękkim podłożu, np. na trawniku lub ziemi. Koniecznie w obuwiu, które będzie amortyzować podskoki.To wszystko pozwoli zminimalizować ryzyko kontuzji. 

Aby trening na skakance przyniósł pożądany efekt, konieczna jest odpowiednia postawa. Pamiętajmy o wyprostowanych plecach, wyciągnięciu oraz napięciu mięśni brzucha, a także o ugiętych łokciach. Dłonie powinny być odchylone na boki, a łokcie ustawione blisko tułowia.

Przeciwwskazania

Uwaga! Ćwiczeń na skakance powinny unikać osoby, które skarżą się na bóle stawów, mają słabe kości, a także zmagają się ze sporą nadwagą lub otyłością. Przeciwwskazaniem jest również ostra niewydolność serca, a także choroby układu krążenia.

Sprawdź skakanki i inne akcesoria do fitnessu w sklepie Hop-Sport >>

Zostaw numer telefonu,
oddzwonimy!

Zostaw numer telefonu,
oddzwonimy!

Dziękujemy,
zapisaliśmy zgłoszenie. Osoba z odpowiedniego działu skontaktuje się w wybranym czasie.