Utworzone

08 List 2018

W kategoriach

Blog / Akcesoria fitness / Bieżnie / Hantle / Ławki treningowe / Akcesoria do ćwiczeń

Jeżeli nudzą cię monotonne i żmudne ćwiczenia na siłowni, spróbuj treningu crossfit. Sprawdź z nami, na czym polega crossfit i w jakich przypadkach jest polecany.

Trening na bieżni

Crossfit - co to takiego?

Crossfit to program treningowy, który mogą wykonywać sportowcy oraz zdrowe osoby początkujące. Jest to dosyć wymagający trening, w którym poziom trudności dobiera się indywidualnie. Podczas treningu typu crossfit pobudzamy do pracy całe ciało. Angażujemy mięśnie pleców, klatki piersiowej, brzucha, rąk, nóg i pośladków. Ten rodzaj treningu szybko przynosi widoczne efekty w postaci nienagannej sylwetki. Jednak trening crossfit wcale nie jest prosty, wymaga od ćwiczącego bardzo dużej determinacji i samokontroli.

Crossfit to również różnorodność ćwiczeń, tutaj nie ma nudy. W treningu wykorzystuje się pływanie, bieganie, przysiady ze sztangą, podnoszenie ciężarów, brzuszki, pompki, uderzanie młotem w oponę, rzut piłką lekarską i wiele innych.

Crossfit - jak ćwiczyć?

Trening siłowy

Prawidłowy crossfit trwa przez minimum 3 dni. Codzienny intensywny trening powinien trwać przynajmniej 20 minut. Przed nim konieczna jest 15 minutowa rozgrzewka, a po nim powinniśmy zrobić jeszcze 10 minut ćwiczeń rozciągających. Każde ćwiczenie wykonywane podczas treningu powinno trwać minimum 2 minuty. Po wymagającym ćwiczeniu robimy łatwiejsze, ponieważ nie możemy stale obciążać tych samych mięśni. Po trzech dniach ćwiczeń robimy jeden dzień przerwy i znów 3 dni ćwiczeń. 

Crossfit możemy ćwiczyć zarówno pod okiem profesjonalnego trenera na siłowni, jak również możemy ćwiczyć samodzielnie w domu. Jednak w tym przypadku musimy wykazać się odpowiednią wytrwałością i motywacją do regularnych ćwiczeń. Minusem samodzielnych treningów jest także brak osoby, która będzie czuwać nad poprawnością wykonywanych przez nas ćwiczeń.

Crossfit - czy warto?

Zaletami tego typu treningu są efekty, takie jak: stopniowy wzrost wytrzymałości, gibkości, siły, wydolności krążeniowo-oddechowej, szybkości, równowagi i zwinności, a także dokładności i koordynacji ruchów. Co ważne, podczas treningu crossfit mamy możliwość ćwiczenia w różnych miejscach, także poza domem. Jest to krótkotrwały i ciekawy trening dla osób zdrowych. Jednak trzeba pamiętać o tym, że podczas intensywnych i szybkich ćwiczeń rośnie ryzyko kontuzji.

Crossfit - przeciwwskazania

Crossfit - przeciwwskazania

Osoby cierpiące na choroby przewlekłe, mające problemy z układem krążenia, czy otyłością przed przystąpieniem do ćwiczeń powinny wybrać się do swojego lekarza, w celu sprawdzenia, czy wykonywane przez nas ćwiczenia nie będą zagrażać zdrowiu.

Jeżeli jednak jesteś osobą zdrową, chcesz poprawić swoją sylwetkę, wzmocnić wytrzymałość i siłę mięśni, możesz wypróbować ten rodzaj treningu. Swoje początki z crossfitem najlepiej rozpocząć na siłowni, pod okiem profesjonalnego trenera. Dopiero później, po dojściu do wprawy i wypracowaniu formy, warto kontynuować ćwiczenia w domu. Wtedy mamy już podstawową wiedzę na temat tego, jak ćwiczyć i jakich błędów nie popełniać, aby osiągnąć wymarzoną sylwetkę i utrzymać ją jak najdłużej.

Chcesz skompletować akcesoria do treningu crossfit? Wejdź na stronę naszego sklepu hop-sport.pl i wybierz sprzęty dla siebie!

Zostaw numer telefonu,
oddzwonimy!

Zostaw numer telefonu,
oddzwonimy!

Dziękujemy,
zapisaliśmy zgłoszenie. Osoba z odpowiedniego działu skontaktuje się w wybranym czasie.