Kategoria Dom i Ogród 10% taniej… gorące promocje na wybrane produkty z kodem: LATO22 Sprawdź
Oficjalny sklep
0
Łącznie: 0
W kategoriach

Domowy trening fitness / Orbitreki

Poród to wysiłek fizyczny porównywalny do przebiegnięcia maratonu. Wymaga dużej wydolności i wytrzymałości fizycznej. Aby je zbudować niezbędny jest trening w trakcie trwania ciąży.  Oprócz ćwiczeń wzmacniających i rozluźniających ważne jest podejmowanie wysiłku aerobowego. W tym celu świetnie sprawdzi się trening na orbitreku!

Jak ćwiczyć na orbitreku w ciąży?

Trening na orbitreku w czasie ciąży uzależniony jest od tego jak kobieta trenowała przed zajściem w ciążę. Znaczenie ma również trymestr, w którym znajduje się ciężarna. 

Pierwszy trymestr trwa do trzynastego tygodnia ciąży i jest szczególnie wrażliwym okresem. To etap, w którym ciało musi przystosować się do zachodzących zmian. Należy w nim uważać na podejmowanie forsownej aktywności. Jeśli przed ciążą trening na orbitreku był codziennością, można kontynuować go bez zmian. Jeżeli natomiast wcześniej nie trenowało się w ten sposób, warto zacząć od niewielkich obciążeń i krótkiego czasu trwania wysiłku. Dodatkowo powinno się monitorować swojej tętno i utrzymywać je na stosunkowo niskim poziomie. U kobiet, które wcześniej nie trenowały, tętno nie powinno przekraczać 140 uderzeń na minutę. U kobiet aktywnych przed ciążą – 160 uderzeń na minutę. 

Najlepszym okresem w trakcie ciąży na ćwiczenia z użyciem orbitreka jest drugi trymestr. Rozpoczyna się on w 14 tygodniu ciąży i trwa do końca 27 tygodnia. Na tym etapie ciąża jest już bardziej stabilna niż w trymestrze pierwszym. Z drugiej strony układ ruchu ciężarnej nie jest jeszcze tak obciążony jak w trymestrze trzecim. Optymalne jest wykonywanie treningu na orbitreku trwającego 15-30 min.

Jak długo i jak często trenować?

Rozpoczynając treningi z orbitrekiem w ciąży bezpiecznie jest zacząć od 10 min ćwiczeń. Stopniowo można zwiększać długość trwania wysiłku, z czasem trening może być wykonywany nawet do 30 min. Kobiety bardzo aktywne przed ciążą nie powinny ćwiczyć tak samo intensywnie jak wcześniej. Trenując w ciąży należy podejmować taki wysiłek, który pozwoli na swobodną rozmowę. Bardzo ważna jest również regularność – zaleca się wykonywanie ćwiczeń przynajmniej trzy razy w tygodniu.

Trening w ciąży - zalety orbitreka

Orbitrek to bezpieczne rozwiązanie dla treningu w ciąży. Nie obciąża stawów i zapewnia stabilną pozycję ćwiczeń. Trening na orbitreku może przyczynić się do lepszej tolerancji bólów towarzyszących narodzinom dziecka. Co więcej udowodniono, że dzięki regularnym treningom akcja porodowa u ciężarnych trwa krócej.


Wszelkie proponowane ćwiczenia powinny być wykonywane po wcześniej konsultacji z lekarzem prowadzącym ciążę. Ponadto, sprzęty i akcesoria fitness powinny być używane zgodnie z ich przeznaczeniem. 

Ulubione