Meble ogrodowe Kup w ratach 0%Sprawdź
W kategoriach

Blog / Platformy wibracyjne

Dlaczego warto korzystać z platform wibracyjnych?

Często decyzja o “odchudzaniu” staje się głównym czynnikiem podejmowania przez nas zwiększonej aktywności fizycznej oraz oczywiście zdrowego odżywiania się - ale o odżywianiu następnym razem. Skupmy się na aktywności fizycznej! Na rynku znajdziemy mnóstwo ciekawych urządzeń, które wspomogą nas w osiągnięciu zamierzonych celów treningowych i sylwetkowych. Jednym z takich urządzeń jest platforma wibracyjna marki Hop-Sport. Jest to urządzenie, które podczas regularnego korzystania, wraz z połączeniem z aktywnym i zdrowym stylem życia, przyniesie nam satysfakcjonujący efekt.

Trening wibracyjny na platformie przynosi wiele korzyści dla organizmu i sprawdzi się zarówno dla osób trenujących rekreacyjnie, jak i zawodowo, a także podczas rehabilitacji.

Platforma wibracyjna generuje ruchy pionowe i poziome oraz tak zwane mechaniczne ruchy 3D, które łączą ruch wertykalny z horyzontalnym.

Platforma wibracyjna, poprzez drgania mechaniczne, inicjuje skurcze mięśni i w połączeniu z naszymi ruchami sprawia, że trening staje się bardziej efektywny.

Platformy wibracyjne marki Hop-Sport posiadają aż do 10 trybów treningowych z indywidualnym ustawieniem preferencji natężenia ruchów wibracyjnych. Atutem platform wibracyjnych naszej marki jest to, że każda z nich wyposażona jest w wbudowany wyświetlacz, który pokazuje wybrany tryb pracy, czas i prędkość. Dodatkowo, platformy wibracyjne posiadają pilota, którym możemy kontrolować ustawione parametry. Wyposażone są również w akcesoria treningowe takie jak ekspandery, dzięki którym możemy popracować z dodatkowym oporem i urozmaicić nasz trening.

Platforma wibracyjna służy nie tylko do treningu. Można również wykorzystać ją aby wymasować i rozluźnić mięśnie po treningu lub po intensywnym dniu. Poniżej przygotowaliśmy dla Ciebie kilka przykładowych ćwiczeń.


Utrzymanie w napięciu całego ciała w pozycji stojącej.

Stań na platformie w pozycji pionowej aktywnej - stopy ustaw na szerokość barków, nogi lekko ugnij w kolanach i zepnij brzuch. Staraj się utrzymywać prosty kręgosłup.

Taką pozycję utrzymuj w czasie trwania wibracji.

Powtórz sekwencję kilka razy.

W tym ćwiczeniu pracuje całe ciało.


Pompki w oparciu o platformę.

Wykonaj podpór na całych dłoniach - ustawionych na platformie. Jeśli nie masz na tyle siły, aby wykonać klasyczną pompkę, postaw kolana na podłodzę - ta pozycja pozwoli Ci na poprawne wykonanie ćwiczenia.

Powtórz sekwencję kilka razy.

W tym ćwiczeniu pracują głównie mięśnie klatki piersiowej.


Przysiady na platformie wibracyjnej

Stań na platformie w pozycji pionowej aktywnej. Podczas trwania wibracji wykonaj przysiad. Zejdź w dół do momentu, gdy kość udowa będzie na równo bądź lekko poniżej linii kolan, nie zadzierając przy tym głowy. Ma być ona przedłużeniem kręgosłupa. Pamiętaj również, aby przez cały czas trwania ruchu kolana pchać na zewnątrz.

Powtórz sekwencję kilka razy.

W tym ćwiczeniu pracują nam głównie mięśnie nóg i pośladków


Przysiad z wyciśnięciem ekspanderów nad głowę.

Stań na platformie w pozycji pionowej aktywnej. Chwyć ekspandery w dłonie i przenieś je do klatki piersiowej (ręce ugięte w łokciach, trzymane przy ciele). Podczas trwania wibracji wykonaj przysiad. Zejdź w dół do momentu, gdy kość udowa będzie na równo bądź lekko poniżej linii kolan, nie zadzierając przy tym głowy. Ma być ona przedłużeniem kręgosłupa.

Gdy wykonasz przysiad i będziesz zbliżać się do pozycji pionowej wyciśnij ekspandery nad głowę.

Powtórz sekwencję kilka razy.

W tym ćwiczeniu pracują mięśnie nóg, pośladków oraz ramion.


Uginanie przedramion z ekspanderami stojąc na platformie

Stań na platformie w pozycji pionowej aktywnej. Podczas trwania ruchu wibracji ugnij przedramiona z ekspanderem w dłoniach.

Powtórz sekwencję kilka razy.

W tym ćwiczeniu pracuje nam mięsień dwugłowy ramienia (biceps).


Wyciskanie ekspanderów w pozycji siedzącej na platformie

Usiądź na platformie ze skrzyżowanymi nogami i utrzymuj prosty kręgosłup. Podczas uruchomienia się wibracji, wykonaj wyciśnięcie ekspanderów nad głowę.

Powtórz sekwencję kilka razy.

W tym ćwiczeniu pracują głównie ramiona.


Unoszenie ekspanderów bokiem w pozycji siedzącej

Usiądź na platformie ze skrzyżowanymi nogami i utrzymuj prosty kręgosłup. Podczas ruchów wibracyjnych unieś lekko ugięte w łokciach ręce bok, na wysokość barków.

Powtórz sekwencję kilka razy.

W tym ćwiczeniu pracują nam głównie ramiona.


Uginanie kolana w pozycji wykrocznej z jedną nogą na platformie

Połóż jedną nogę na platformie a drugą, poza nią. Podczas trwania wibracji staraj się kolanem nogi wykrocznej zejść w dół, tak aby lekko dotknąć podłogi (pod kolano dla komfortu połóż coś miękkiego np.poduszkę).

Dla zwiększenia intensywności dodaj opór! Chwyć w dłonie ekspandery i przenieś je na wysokość klatki piersiowej, uginając ręce w łokciach. Przez cały ruch pozostaw ekspandery na wysokości mostka.Powtórz ćwiczenie kilka razy, a następnie zmień nogę.

Powtórz sekwencję kilka razy.

W tym ćwiczeniu pracują głównie mięśnie nóg i pośladków.


Dostawianie nogi na platformę.

Postaw jedną nogę na platformie a drugą, niedaleko poza nią. W trakcie ruchu wibracyjnego przenieś ciężar ciała na nogę znajdującą się na platformie i dostaw do niej nogę wolną. Powtórz ćwiczenie kilka razy, a następnie zmień nogę.

Gdy już skończyłeś trening, przychodzi czas na rozluźnienie mięśni!

  1. Usiądź na krześle a pod nim ustaw platformę. Połóż na niej stopy i poczuj jak Twoje mięśnie nóg odpoczywają!

  2. Usiądź na platformie a stopy połóż na podłodzę. Taka pozycja pozwoli Ci na rozluźnienie napiętych mięśni korpusu oraz niwelowanie napięć w obrębie kręgosłupa.

  3. Usiądź na macie, oprzyj się wygodnie np. o sofę. Połóż łydki na platformie wibracyjnej i pozwól sobie na ich rozluźnienie.


Zalety korzystania z platformy wibracyjnej:

- redukcja napięć mięśniowych

- poprawa koordynacji mięśniowej

- poprawa kondycji mięśni

- pomoc w utracie tkanki tłuszczowej

- poprawa pracy układu krążeniowego 

- ujędrnienie skóry, pomaga walczyć z cellulitem

- poprawa samopoczucia

Favorites