W kategoriach

Blog / Bieżnie

Zastanawiacie się, czy na domowej bieżni można wykonać ogólnorozwojowy trening i zaangażować do pracy wszystkie mięśnie ciała? Sprawdźcie z nami, jak bieżnia działa na nasze mięśnie i które z nich są najbardziej aktywne podczas ćwiczeń.


 

Czy warto mieć własną bieżnię do ćwiczeń? 

To jest najczęstsze pytanie, które stawiamy sobie przed zakupem tego urządzenia. Oczywiście, że warto mieć bieżnię w domu, okres pandemii jest tego dobrym przykładem - siłownie, nawet te “pod chmurką” były przez jakiś czas zamknięte. Bieżnia domowa to bardzo higieniczne rozwiązanie - nikt, oprócz nas i domowników, nie dotyka bieżni. Bieżnia domowa jest ponadto przydatna w sezonie zimowym i wiosennym, kiedy pogoda płata figle i nie zawsze zachęca do treningu w terenie. Własna bieżnia to ogromna wygoda: ćwiczymy kiedy chcemy i nic nas nie ogranicza - oczywiście oprócz siły i wytrwałości. 

 

 

Czy na bieżni można przeprowadzić ogólnorozwojowy trening? 

Trening na bieżni angażuje do pracy całe ciało. Podczas biegu najmocniej pracują mięśnie nóg, a także biodra i cały kręgosłup. Podczas biegu wszystkie mięśnie są pobudzone do większej pracy. 

Jeżeli biegniemy po twardej powierzchni, wtedy ciało musi dźwignąć od dwu do czterokrotności swojej wagi. Dlatego zbyt intensywny trening może wywołać urazy spowodowane obciążeniem, w tym zwyrodnienia stawów, złamania, czy nawet naciągnięcia mięśni. Ćwicząc na bieżni, podłoże jest amortyzowane, co sprawia, że trening na tym urządzeniu jest bardziej bezpieczny dla stawów.

 

Ćwicząc na bieżni, wzmocnisz: 

Pośladki - w tym celu najlepszy będzie trening ze zmianą prędkości - interwałowy. Najpierw przez kilka minut biegniemy większym tempem, a później je obniżamy, po kilku minutach przechodzimy do marszu i ponownie przyspieszamy. Najlepszym sposobem na wyrzeźbienie pośladków jest właśnie trening interwałowy, który podniesie pośladki i ujędrni tę partię mięśni.

 


Ramiona - tę partię ciała również możemy ujędrnić na bieżni. Do tego będą potrzebne nam odpowiednio dobrane ciężarki. Jeśli chodzi o trening, możemy na przykład zwiększyć kąt nachylenia bieżni, następnie stanąć tyłem do panelu sterującego i maszerować do tyłu. Przy każdym kroku unosimy jeden ciężarek do klatki piersiowej i opuszczamy go. Czynność wykonujemy naprzemiennie. Każda ręka powinna zrobić około 15 powtórzeń.   

Płaski i mocny brzuch - tę partię ciała możemy wyrzeźbić podczas wszystkich rodzajów treningu na bieżni, wystarczy, że w czasie treningu będziemy pamiętać o napięciu mięśni brzucha. 

 


 

 Łydki - na wzmocnienie mięśni łydek oraz w celu nadania im idealnego kształtu najlepszy jest bieg tyłem. Jednak podczas treningu na bieżni pamiętajmy o tym, że tempo powinno być mniejsze, niż przy normalnym biegu.

Trening na bieżni daje ogrom możliwości. Dzięki niej jesteśmy w stanie wypracować dobrą kondycję i formę, nie wychodząc w domu. Jest niezastąpiona przy złej pogodzie, kiedy bieganie na zewnątrz musimy sobie odpuścić. Z bieżnią nie ma szans na przegapienie treningu. 

Odwiedź Hop-Sport i znajdź bieżnię dla siebie

Ulubione

Usercentrics: jQuery